Дефектология кафедрасы

Кафедра тарихы

ДЕФЕКТОЛОГИЯ КАФЕДРАСЫНЫҢ ТАРИХЫ

 Е.А.Бөкетов атындағы Қарағанды мемлекеттік университетінің педагогикалық факультетінің дефектология кафедрасы 5В010500–«Дефектология мамандығы бойынша бакалаврларды және 6М010500–«Дефектология» бойынша магистрларды дайындайды.

Кафедра өз тарихын Қарағанды педагогикалық институтында 1984 жылынан бастады. Олигофренопедагогика кафедрасының алғашқы меңгерушісі пс.ғ.д., профессор Намазбаева Ж.И. болды.

ҚарПИ олигофренопедагогика кафедрасының құрамы (1989 год).

Кафедра меңгерушісі Намазбаева Жамиля Идрисовна (ортасында)

Студент-дефектологтардың алғашқы түлектерін шығарған ҚарПИ олигофренопедагогика кафедрасының профессорлық-оқытушы құрамы, 1989 жыл

1994 жылы олигофренопедагогика кафедрасының атауы әлеуметтік бейімдеу және педагогикалық түзету кафедрасына ауысты.

Әлеуметтік бейімдеу және педагогикалық түзету кафедрасының құрамы (1996 ж.)

Кафедра меңгерушісі Красникова Наталья Васильевна (ортасында)

1994 жылға дефектология факультетінің түлектері

Дефектология факультетінің деканы ф.ғ.к., доцент Плотникова Лариса Ивановна (ортасында). Оқу жұмысы бойынша декан орынбасары Ильясова Баян Игсиновна (сол жақта)

 

1997 жылы КарПИ реорганизациясына байланысты кафедра Е.А.Бөкетов атындағы ҚарМУ құрамына кірді. 2013 жылы кафедраның атауы дефектология кафедрасына ауысты.

Әр жылдары кафедраны келесі ғалымдар меңгерді: м.ғ.к., доцент Дуплякин А.Г.; м.ғ.к., доцент  Шишканов В.В.; п.ғ.к. Ахтаева М., м.ғ.к. Киспаева Ж.К., Красникова Н.А.; г.ғ.к., профессор Джусупов С.И.; м.ғ.к., профессор Ахметова Н.Ш., п.ғ.к. Колесникова Л.В.; м.ғ.д., профессор Тебенова К.С. Қазіргі уақытта кафедраның меңгерушісі б.ғ.к., доцент Алшынбекова Г.К.

Кафедра тарихына келесі оқытушылар кірді: Д.М.Джангозина, м.ғ.д., профессор; И.Н. Хайрлиев, г.ғ.к., доцент; У.Е. Нурманбетова, м.ғ.к., доцент; М.М.Попова, м.ғ.к.; Чумакова О.Ф., Асанбекова А.А., Баумбах Л.Ф., Федоркова Т.К., Кабыкенова Р.С., Мовкебаева З.А., Сарсенбаева Л.О.; Н.Ш.Ахметова, м.ғ.к., доцент; Г.А.Тусупбекова, м.ғ.к., доцент; Ж.Б. Тусупова, б.ғ.к., доцент; Ж.Т. Заркенова, п.ғ.к.; Омарова Н.Н., п.ғ.м.; С.Д Бегимова; Бигельдина З.А. және т.б.

Дефектология кафедрасы өз түлектерімен мақтаныш етеді, олардың көбісі арнайы және инклюзивті білім беру саласында атақты ғалымдар, жетекші мамандар, білім беру мекемелерінде әдіскерлер, жетекшілер болды: п.ғ.к., доценттер Оразаева Г.С., Китик Е.Е., Алтухова Т.А., Селезнева Е., Сакаева А.Н., Лиходедова Л., Томме Л.Е.; Кудеринова А.М., Даутова К., Гавриленко Л.К., Бойко М.В., п.ғ.м. Омарова Н.Н., п.ғ.м. Голубева М.Н., Ержолова Ж.А., Конкаков М.Д., Аубакирова А.К., Никомбаева Ш.С. және т.б.

2005 жылы 6М010500–«Дефектология» мамандығы бойынша магистратура ашылды.

«Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2011 – 2020 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын» және 2011-2015 жылдарға арналған академик Е.А.Бөкетов атындағы ҚарМУ дамуының стратегиялық жоспарын жүзеге асыру шеңберінде мектепке дейінгі және мектептегі, орта, жоғары және жоғары кәсіби білім беру жүйесінде инклюзивті білім беру саласында ғылыми зерттеулерді ұйымдастыру мен жүргізу, білім беру үдерісінде алынған нәтижелерді қолдануды қамтамасыз ету мақсатымен инклюзивті білім берудің кеңестік-тәжірибелік орталығы ашылды.

Білім беру қызметкерлерінің үздік тәжірибелерін таратуда және профессорлық-оқытушы құрамының, университет студенттерінің, магистранттарының ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелерімен таныстыру үшін 2015 жылдан бастап «Арнайы және инклюзивті білім беру» ғылыми еңбектер жинағы жарыққа шығады.

Білім беру сапасын жетілдіру, дефектолог-мамандарын дайындау, жоғары мектеп пен білім беру қызметкерлерінің шығармашылық серіктестігін кеңейту және нығайту мақсатымен дефектология кафедрасы қаланың, облыстың, аймақтың, республиканың арнайы (түзету) мекемелерімен, университеттерімен, оңалту орталықтарымен белсенді тығыз байланыста (іс-тәжірибе, дипломдық жұмыстар, магистерлік диссертациялар) жұмыс жүргізеді.

Қазіргі уақытта кафедра бойынша ПОҚ саңы 16 адам:

  1. Алшынбекова Г.К. – б.ғ.к., доцент;
  2. Тебенова К.С. – м.ғ.д., профессор;
  3. Дахбай Б.Д. – м.ғ.д., профессор;
  4. Кулов А.Б. – м.ғ.к., доцент;
  5. Рахметова А.М. – м.ғ.к., доцент;
  6. Туганбекова К.М. – п.ғ.к., доцент;
  7. Боброва В.В. – п.ғ.к., доцент;
  8. Ильясова Б.И. – ҚарМУ доценті, аға оқытушы;
  9. Заркенова Л.С. – аға оқытушы;
  10. Кударинова А.С.– п.ғ.м., аға оқытушы;
  11. Садвакасова Н.А. – п.ғ.м., аға оқытушы;
  12. Жусупбекова З.Д. – п.ғ.м., аға оқытушы;
  13. Ашимханова Г.С. – п.ғ.м., аға оқытушы;
  14. Арбабаева А.Т. – п.ғ.м., аға оқытушы;
  15. Мусеева Г.Н. – п.ғ.м., аға оқытушы;
  16. Закирова К.Е – аға лаборант.

Дефектология кафедрасының құрамы
Алшынбекова Гульназия Канагатовна
Арбабаева Арай Толеуовна
Ашимханова Гулбану Сериковна
Боброва Валентина Владимировна
Бейбітхан Дахбайұлы
Жусупбекова Замзагул Достияровна
Заркенова Ляззат Сембаевна
Закирова Камила Ерлановна
Ильясова Баян Игсиновна
Кударинова Асель Сейдыгалиевна
Кулов Абдырахман Баркенович
Мусеева Гульназ Нурлыбековна
Рахметова Анар Муратовна
Садвакасова Нургуль Аманжоловна
Тебенова Карлыгаш Сакеновна
Туганбекова Клара Медиевна
Мамандықтар

Мамандық шифрі: 5В010500 – «Дефектология»; 6М010500 – «Дефектология»

Оқу түрі: күндізгі-сырттай

Квалификация: дефектология бакалавры, педагогика ғылымының магистрі

Мамандық бағыты: олигофренопедагогика, логопедия.

Таңдау пәндері: биология, география

Оқу мерзімі:

Бакалавриат

  • 4 жыл (күндізгі оқу түрі);
  • 3 жыл (күндізгі-қысқыртылған оқу түрі, колледждан кейін);
  • 3 жыл (сырттай-қысқартылған оқу түрі (колледждан кейін);
  • 2 жыл (сырттай оқу түрі, екінші жоғарғы білім).

Магистратура

  • 2 жыл (күндізгі, ғылыми-педагогикалық бағыт)

 

Дефектология  кафедрасының миссиясы:

Қазіргі қоғам жағдайында ерекше білім беру қажеттіліктері бар балаларға түзету-дамытушылық көмек көрсете алатын бәсекеге қабілетті мамандандырылған жан-жақты мамандар даярлау.

 

  • Кәсіби қызмет нысандары

«5В010500- Дефектология» мамандығын бітіруші түлектің кәсіби қызметінің нысаны: мемлекеттік және жеке меншік жалпы білім беру мекемелері; арнайы мектепке дейінгі мекемелер және мектептер; оңалту орталықтары; түзету кабинеттері; ПМПК; ерте жастағы балаларға көмек көрсету кабинеттері; әлеуметтік қорғау және денсаулық сақтау; ғылыми – зерттеу ұйымдары бола алады.

Оқу процесінің мазмұны мен ұйымдастырылуы:

Білім беру процесі педагогикалық факультетте басқа да факультет кафедраларының қатысуымен жүзеге асырылады.

Кафедра студенттері оқу процесінде әртүрлі медициналық-биологиялық циклдағы, арнайы сабақтар, жалпы міндетті пәндерді оқиды.

 

Дефектология кафедрасының  үш филиалы бар:

– ҚММ «Қарағанды облыстық тірек-қимыл аппараты зақымдалған балаларға арналған мектеп-интернаты» базасында;

– ҚММ «Дамуы шектелген балаларға арналған № 3 арнайы мектеп-интернаты» базасы;

– Қарағанды қаласының «№27 ОМ».

 

Кафедра жанынан оқыту процесінен алынған білім нәтижесін қолдануды қамтамассыз ететін, мектеп жасына дейінгі және мектеп жасындағы, орта, жоғарғы және жоғарғы кәсіби білім беруді ұйымдастыру мен өткізуді ғылыми зерттеу мақсатында Инклюзивті білім берудің кеңестік-тәжірбиелік орталығы құрылды.

 

Оқу процесін жүзеге асыру формасы:

Студенттерге сабақтар лекция, семинар сабақтары, студенттердің өздік жұмысы мен студенттердің оқытушымен өткізілетін жұмысы түрінде жүреді. Әдістерді меңгеру сабақтары кафедра базаларында мамандардың жетекшілігімен өткізіледі.

 

Студенттердің волонтерлік (еріктілер) жұмыстары:

Студенттер сабақ пен кафедра және факультеттің қоғамдық өміріндегі жұмыстармен қатар волонтерлік (еріктілер) қозғалысына белсене қатысады.

Қайырымдылық концерттері, мастер-кластар. спорттық іс-шаралар ұйымдастырылады.

Халықаралық серіктестік
Архив

Халықаралық ынтымақтастық шеңберінің негізінде,2 жылдық оқудың магистранттары үшін Charles University шетелдік тәжірибе өткізілді. 2017 жылдың 26 қарашасынан 2017 жылдың 9 желтоқсан аралығында.Магистранттар біліктілік Pedagogical and Priofessionalциклында 30 сағат көлемінде білім алды.

Педагогика факультетінің деканы,профессор,М. Неделка

Я.А.Коменский атындағы музей,профессор, Л.Еремина

Чехия Республикасы,доцент,Л.Мужаковаарнайы білім беру

U Parkanu мектебі

И.Бухал,U Parkanuмектебінің директоры,мгр.

Копецки, Lupacova мектебінің директоры,мгр.

U Parkanu балабақшасының тәрбиеленушілері

Тренинг өткізу барысында

Прага қаласы,U Parkanu, сабақ кезінде

Сертификаттарды табыстау

Дефектология кафедрасында жүзеге асырылатын ғылыми бағыттар

Болашақ дефектология бакалавры мен магистрларын дайындау университеттің миссиясы мен Стратегиялық даму жоспарына сәйкес жүргізілуде.

Қазіргі таңда дефектология кафедрасында 2 ғылым докторы, 5 ғылым кандидаты, 6 педагогика ғылымының магистрі қызмет атқаруда.

Дефектология кафедрасының міндеті әлемдік стандартқа сәйкес келетін, сапалы білім беруді қамтамасыз ету.

Білім беру барысында кафедра оқытушыларының оқу-әдістемелік және ұйымдастырушылық жұмыста оқытушылардың шығармашылық белсенділігін  жоғарылататын, білім беру сапасын жетілдіретін, жоғарғы білім беретін салалардың алдыңғы қатарлы ғылыми-педагогикалық жетістіктерін қолданады.

Дефектология кафедрасының даму перспективалары заманауи технологияларды енгізу негізінде оқу процесінің сапасын көтеру, ғылыми педагогикалық  біліктілігінің жоғарылауы мен студенттердің ғылыми-зерттеушілік жұмыстарға қатысу белсенділігін қамтамасыз ету.

Кафедраның ғылыми-зерттеушілік жұмыстары келесідей бағыттар бойынша дамуда:

  • Кәсіби оқытуда заманауи педагог дефектологтарды дайындауда дәстүрлі және инновациялық технологияларды интеграциялау;
  • Үздіксіз кәсіби білім беру жүйесінің әртүрлі деңгейінде оқытудың әдістері, формасы мен құралдары және мазмұнымен үнемі қамтамасыз ету;

(біліктілікті жоғарылату курсы)

  • Дефектологиялық білім беруді дамыту оның теориялық-әдістемелік негізін меңгеру.

Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы ғылыми жобалар мен конкурстарға белсене қатысады. Профессорлық-оқытушылық құрамның ғылыми жұмыстары әртұрлі деңгейде көрініс тапқан.

Тебенова К.С. (2012 ж.) мен Боброва В.В. (2015 ж.) «Жоғары оқу орнының үздік оқытушысы» республикалық гранттың иегерлері.

Кударинова А.С. (2015 ж.), Садвакасова Н.А. (2016 ж.), Ашимханова Г.С. (2016 ж.) ҚР БҒМ жас ғалымдарға арналған мемлекеттік степендиясының иегерлері.

Ал «Арнайы және инклюзивті білім» журналының жылма жыл шығып отыруы кафедра үшін маңызды болып табылады. Бұл журнал студенттер, магистранттар, докторанттар мен оқытушылар және білім беру бағытының қызметкерлері арнайы және инклюзивті білім беру саласындағы тәжірбиелік және ғылыми тәжірбиелерімен бөлісе алады.

Дефектология кафедрасы келесідей мекемелермен тығыз әріптестік байланыста:

– ҚР ГТ ПЗ МЗ  Ұлттық орталығы;

– Омск мемлекеттік педагогикалық университет;

– Түзету педагогикасының Ұлттық ғылыми-тәжірбиелік орталығы (Алматы қ.);

– Новосібір мемлекетік университеті.

– Павлодар мемлекеттік педагогикалық институты;

Кафедраның профессорлық-педагогикалық құрамы, магистранттары мен докторанттары алыс және шет елдердің жоғары оқу орындарында  тәжірибеден өтеді.

2016 жылдың шілде айында Боброва В.В.,  «Жоғары оқу орнының үздік оқытушысы» республикалық гранттың иегері ретінде Австралияда тәжірбиеден өтіп, келесідей сертификаттарға ие болды:

– The University of Western Australia сертификаты (UWA) (72 с.);

– Curtin University «Systematic approach in teaching theories and practical implementation» (40 с);

– Алғыс хат Letter of Gratitude: Smart start (Montessori childcare ) Perth, Australia.

Тебенова К.С. «Жоғары оқу орнының үздік оқытушысы» (2012 ж.) республикалық гранттың иегері ретінде Франции мен Чехияның жоғары оқу орындарының тәжірбиелерімен бөлісті .

Кафедра оқытушылар құрамы Қазақстан Республикасының индустриалды-инновациялық дамуы жағдайында болашақ мамандарды даярлауда кәсіби-педагогикалық технологияны модернизациялау мәселесімен де айналысуда. Сонымен қатар кафедраның ПОҚ инклюзивті білім беру саласында белсенді түрде ғылыми-зерттеушілік жұмыстарын атқаруда.  Кафедраның ПОҚ зерттеу мәселелері бойынша мақалалары рейтингі жоғары ғылыми журналдарында жарық көруде.

Кафедра қызметкерлерінің, студенттері мен магистранттарының барлық ғылыми-тәжірбиелік жұмыстары Әділет министрлігінде авторлық құқықтары бекітіліп, куәліктері алынған.

Кафедраның ғылыми-зерттеу жұмыстарының нәтижелері болашақ дефектологтарды дайындауда оқу процесіне енгізілуде. Мұны ҒЗЖ нәтижелері оқу процесіне енгізілген акты дәлелдейді:

– № 27 ЖОББ мектебі;

– «Психолого-педагогикалық түзету кабинеті» ММ . Қарағанды қ.;

– «Есту қабілеті бұзылған балаларға арналған арнайы жалпы білім беретін мектеп-интернаты» ММ . Қарағанды қ.;

– «ПДТ балаларға арналған арнайы жалпы білім беретін мектеп-интернаты» ММ;

– ГУ «Зияты зақымдалған балаларға арналған № 3 облықтық мектеп-интернаты» Қарағанды қ.

Кафедра оқытушылары студенттер мен магистранттарды ғылыми жұмыстарға қатысуға дайындайды. Нәтижесін әртүрлі деңгейдегі конференциялар мен конкурстардағы бірлескен жетістіктері дәлелдей алады. Олардың ең негізгілері төменде көрсетілген:

Мусеева Н.Н. –  «Букетов оқулары 2017» студенттер мен магистранттардың Аймақтық ғылыми-тәжірбиелік конференциясында «Оригинальность идеи» номинациясы бойынша II дәрежелі диплом»;

Ыбытаева А. –  Букетов оқулары 2017» студенттер мен магистранттардың Аймақтық ғылыми-тәжірбиелік конференциясында «Оригинальность идеи» номинациясы бойынша III дәрежелі диплом;

Кыпшакова М. – Букетов оқулары 2016» студенттер мен магистранттардың Аймақтық ғылыми-тәжірбиелік конференциясында «За высокое качество» номинациясы бойынша диплом.

Дефектология кафедрасында жүргізілетін ТӘРБИЕ ЖҰМЫСЫ

Дефектология кафедрасының тәрбие жұмысы

Дефектология кафедрасының тәрбие жұмысының үдерісі күнделікті оқу барысында да оқудан тыс уақытта да үздіксіз жүзеге асырылып отырады. Студенттердің кафедраның тәрбие жұмысына қатысуы оларды шығармашылық мүмкіндіктерінің ашылуына, жан-жақты дамуына, өзіндік жұмыстарын жүзеге асыруға, ұйымдастырушылық және басқарушылық дағдыларын дамытады.

Тәрбие жұмысының ұстанар негізгі мақсаты студент тұлғасының әлеуметтенуі, шығармашылық ойлауын дамыту, білім алу мен этикалық деңгейін қамтамасыз етумен қатар студенттерде азаматтық, кәсіби сапаны тәрбиелеу болып табылады.

Тәрбие жұмысының негізгі міндеттері болып:

  • студенттердің өзіндік жұмыстары мен өзіндік жүзеге асыруда максималды жағымды жағдай жасау;
  • студенттердің патриоттық санасы мен азаматтық құрылуына. тұлғааралық және ұлтаралық қатынас мәдениетінің, әріптестік ортада жұмыс жасауға жағымды жағдай қалыптастыру.

Тәрбие жұмысы сапалы студенттері дайындаудың ажырамас бір бөлігі.

Студент-дефектологтар келесідей салаларға белсенді қатысады:

Азаматтық-патриоттық тәрбие

Кафедра студенттер жастарының кураторлық сағаттар, әртүрті тақырыптарда әңгімелесу, мәдени-танымдық іс-шаралар, конкурстар, антитеррористік және патриоттық, азаматтық көзқарасын дамытуға бағытталған патриоттық акциялар мен форумдарға қатысу.

Қазақстан Республикасының Тәуелсіздігінің 25-жылдығына арналған мерекелік концерт;

Қазақстан Республикасы халықтарының Бірлігі;

Жеңіс күні;

Қазақстан Республикасының Тәуелсіздігінің 25-жылдығына арналған мерекелік концерт

Қазақстан Республикасы халықтарының Бірлігі

Мәдени-эстетикалық тәрбие

Музей, театрға бару, әдеби конкурстарға қатысу, факультет пен кафедраның мәдени-қоғамдық өміріне қатысуы.

Дефектология кафедрасының күні

Стеденттер қатарына қабылдау

Бірінші курс студенттері арасында

– «Жас талап» конкурсы

Дефектология кафедрасының күні

Бірінші курс студенттері арасында

Дене тәрбиесі.

Дене мәдениеті факультеті базасындағы спорттық секция жұмыстары;

Оқу жылы бойына өткізілетін жатақханада тұратын студенттер арасында өткізілетін спартакиада мен эстафеталарда, зиянды әдеттердің алдын алу – студенттермен әңгімелесу, әртүрлі сайыстар, кураторлық сағаттар.

Футзал бойынша қыздар арасындағы ұлттық студенттік лига. Көктем-Күз 2017

–  Республикалық денсаулық фестивалі 2017

Экологиялық тәрбие

Факультет териториясы мен қала тазалығын қолдау және жасылдандыру.

Волонтерлік жұмыстар

Студент-дефектологтар №27 ОМ, Қарағанды қаласының аутист-балалар ата-аналарының ассоциациясында волонтерлік жұмыстарды жүзеге асырады. Облыстық «Дамуы шектелген балаларға арналған № 3 арнайы мектеп-интернаты» оқушыларына арналған қайырымдылық іс-шарасын өткізу.

– Инклюзивті спорт «Будь в контакте»

Студенттердің аутист-балалар арналған жаңа жылдық квест мерекелік іс-шарасы

– Облыстық «Дамуы шектелген балаларға арналған № 3 арнайы мектеп-интернаты» оқушыларына жаңа жылдық ойыншықтарды дайындау бойынша мастер-класс.

Инклюзивті спорт «Будь в контакте»

Студенттердің аутист-балалар арналған жаңа жылдық квест мерекелік іс-шарасы

Облыстық «Дамуы шектелген балаларға арналған № 3 арнайы мектеп-интернаты» оқушыларына жаңа жылдық ойыншықтарды дайындау бойынша мастер-класс

ДИПЛОМ

Хуан Танатар, Керімбай Айдана, Турарова Айханым

5В010500-«Дефектология» мамандығы бойынша өткізілген IX Республикалық пәндік студенттер олимпиадасында жоғары деңгейдегі теориялық дайындығын көрсетіп жеке есепте гран при алғаны үшін

СЕРТИФИКАТ

Фестиваль Аламан –2017 конкурс«Өнерлінің өрісі кең» приняли участие студенты ДФ 11гр и награждены сертификатами  (5.04.2017.)

СЕРТИФИКАТ

В рамках социального проекта «Мәңгілік ел жастары индустрияға Серпін-2050» приняли участие на разных конкурсах

«Сегіз ќырлы, бір сырлы екендіктерін паш ететін өнер түрін көрсету» Сарыпбекова Асель,Қалдыбай Ұлпан, Тұрлыбек Әсел, Орынбек Айдана, Кенжебекова Еңлік, Нұрлан Лина, Жексенбай Айзада получили сертификаты

СЕТИФИКАТ

Студенческий форум «Мы будущее казахстана» Узбекбоева Манзура награждена дипломам III степени.

Сондай-ақ ағымдық ұйымдастырушылық жұмыспен қатар, кәсібибағдарлау, академиялық сұрақтар бойынша кураторлық сағаттар, мерекелік іс-шараларды ұйымдастыру, оқу барысындағы маңызды күндерге орай атқарылатын жұмыстар, кураторларды әдістемелік семинарларға қатыстыру, кураторлардың жатақхана өмірімен күнделікті танысып отыруы, жатақханада тұру тәртібімен студенттерді таныстыру жұмыстары үнемі жүргізіліп отырады. Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы студенттермен тәрбие жұмысын ұйымдастыру мен өткізуге белсенді қатысып отырады. Студенттермен бірге ғылыми-зерттеушілік жұмыстармен қатар түзетушілік көмектерді ұйымдастырып, студенттердің тұлғалық дамуын қолдайды.

 

Top