Мемлекет және құқық теориясы мен тарихы кафедрасы

Кафедра тарихы


Кафедра меңгерушісі  ю.ғ.к., профессор Какимова М.Ш.

1978 жылы мемлекет және құқық теориясы мен тарихы кафедрасының негізі қаланды. 1978 жылдан 1980 ж. дейін  мемлекет және құқық теориясы мен тарихы кафедрасының меңгерушісі доцент з.ғ.к. Владимиров В.А. болды. 1980-1981 жылдар аралығында – кафедра менгерушісі з.ғ.к. Поноженко Е.А., 1981-1983 жылдар аралығында – з.ғ.к., доцент Агдарбеков Т.А., 1983-1984 жылдар аралығында – з.ғ.к. Бусурманов Ж.Д., 1984-1994 гг. – з.ғ.к., КарМУ профессоры Ахметова Н.С болды, 1994 жылдан қазіргі уақытқа дейін з.ғ.к. КарМУ профессоры Какимова М.Ш.кафедраны басқарады.

Кафедра «Заңтану», «Халықаралық құқық» мамандықтары бойынша күндізгі және сырттай бөлімдер де оқитын студенттер үшін міндетті және арнайы пәндер бойынша сабақтар жүргізеді. Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы мен Қарағанды мемлекеттік университетінің 12 факультетінің барлық мамандықтарында «Құқық негіздері» пәні оқытылады. «Құқықтану» мамандығы бойынша магистранттарды (ғылыми-педагогикалық бағыт, профильдік бағыт), докторанттарды даярлау жүргізіледі.

Академик Е.А. Бакетов атындағы Қарағанды мемлекеттік университетін дамытудың 2011-2015 жылдарға арналған стратегиялық жоспары шеңберінде кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы «Азаматтық қоғамның қалыптасуы мен тәуелсіз Қазақстандағы құқықтық мемлекеттің қалыптасуы» іргелі зерттеулеріне белсенді қатысады (Кожахметов Г.З., Ахметова Н.С.). , Какимова М.Ш., Турлаев А.В.).

Кафедраның профессорлық-оқытушылық құрамы мен бүгінгі күнге дейін ғылыми басылымдар жинақтарында, алыс және жақын шет елдердегі ғылыми журналдарда 300-ден астам ғылыми басылымдар шығарады. Жыл сайын кафедра: «Егеменді Қазақстандағы азаматтық қоғам мен мемлекеттің қалыптасуы» атты іргелі тақырып бойынша ғылыми мақалалар жинағын шығарады.

Профессор Қожахметов Г.З. «Мемлекеттік дума және Дала өлкесі халықтары (1906-1917)» монографиясы, «ХХ ғасырдың басындағы Қазақстанның саяси-құқықтық жүйесі», «Қазақ АССР-нің 1917-1936 жж. Ғылым және білім мәдениетінің экономикасы саласындағы реформалар» оқу-әдістемелік құралы жарияланды., «Ресейдің алғашқы парламенті және 1905-1917 жж. Қазақстанның даму келешегі», профессор Қожахметов Г.З. және Ахметова Н.С. «Қазақстан Республикасының мемлекет және құқық тарихы (ежелгі дәуірден ХХ ғасырдың басына дейін)» атты оқулық жарық көрді.

Профессор Ахметова Н.С. «XVIII-XIX ғғ. қазақтардың әдет ғұрып құқығы» монографиясы орыс және қазақ тілдерінде, «Көшпелі қазақ қоғамының құқығы» оқулықтары жарық көрді.

Профессор Какимова М.Ш. «Құқық қағидалары» оқу құралы жарияланды, «Мемлекет және құқық теориясының негіздері» атты оқулығы жарық көрді.

З.ғ.к., доцент А.В. Турлаевтың «Қазіргі Қазақстандық құқық негіздері» оқулығы шығарылды, «Қазақстандағы азаматтық қоғам институттарын қалыптастыру және дамыту» монографиясы жарық көрді.

Доцент Байжанова Г.Т. «Құқық теориясы» оқу-әдістемелік құралы, «Мемлекет және құқық теориясы» оқулығы жарық көрді.

Заң факультетінің мақтанышы 2007 жылы «Университеттің үздік оқытушысы» мемлекеттік грантының иегері, профессор Ахметова Найля Сейсембекқызы; 2011 жылы профессор Кожахметов Ғалым Зейнекенович және доцент Турлаев Андрей Викторович.

Оқытушы-профессорлар құрамы
Мамандықтар
Халықаралық ынтымақтастық

TuCAHEA – жобаның басты мақсаты “Жоғары білімнің Орталық  Азиялық кеңістігін құру: құрылым тюнингі және сапа мәдениетін қалыптастыру“: Еуропалық жоғары білім беру кеңістігіне сәйкес, аймақтың , жалпы  серіктес-елдердің  арнайы сұраныстары мен потенциалын ескере отырып, сонымен қатар  жоғары білім беру мен қоғамның сұраныстарына  жауап беретін   Орталық  Азия жоғары білім беру кеңістігін дамытуға өз үлесін қосу.

Жоба  жоғары оқу орындарының оқытушыларының дамытқан методологиясының негізінде , яғни  министрліктердің  қызметкерлері, әкімшілік  қызметкерлері мен студенттері,  бітірушілермен бірлесе отырып,  Орталық Азияның  Тюнинг процесіне  қосылу   болып жүзеге асырыла бастады.

TuCAHEA мақсаттары:  оқу бағдарламаларын жасау сапасын жақсарту инструменттері мен  негізгі-құзіреттілік инструменттерін қолдануды ұлғайту,   жоғары білім берудің аймақтық жүйелерін  жетілдіру, жеке бір ел мен жалпы аймақта  сапаны жақсартудың  инструменттерін мен  біліммен алмасудың  платформасын   жасау,  аймақтар аясында  заңшығарушылық  органдардың қолдауымен  жоғары білім берудің еуропалық кеңістігіне сәйкестікті  орнату,   пәндік бағыттар  бойынша  пилоттық режимде  Тюнинг топтарын  құру, яғни олар  негізгі секторлар үшін қолданушы  нұсқаулықтарын жасау; министрліктер қызметкерлері, жоғары оқу орындары оқытушылары,  негізгі-құзіреттілік инструменттерді   қолдану бойынша  тәуелсіз  эксперттер   үшін тренингтер  өткізу; аймақтан тыс   студенттермен  өзара алмасу және ұтқырлықты  ұйымдастыру  үшін қажетті инструменттерді жетілдіру, сапаны жақсарту және  мойындаудың ашықтығы. Жобаның тағы бір маңызды мақсаттарының бірі  Тюнинг жобасы бойынша білімді  жүзеге асыратын ақпараттық орталықтарды тек қана астанада емес, сонымен қатар әрбір серіктес-елдің шалғай  мекендерінде де құру.

Жобаның жұмыс барысында қол жеткізілетін  негізгі нәтижелер  бұл :  Тюнинг процесі туралы білімді ұлғайту,  Тюнингтің   кең халықаралық  контексіне   орталық – азиялық жоғары білім беру кеңістігін енгізу,  болашақ өзара ынтымақтастық  базасын  құру үшін  сапаны жақсарту мен мойындаудың ашықтығын  қамтамасыз ететін  инструменттер білімін тереңдету, жалпы, әрі жеке пәндік құзіреттіліктер туралы кеңестердің кең спектрін жүзеге асыру, ENIC-NARIC Network  біліктілік аясын , Тюнинг жобасының аясында  салалық  негіздемені ескере отырып,    Тюнинг пәндік бағыттар бойынша ендірудерді дайындау және жария ету;  құзіреттілік  негізінде  бағдарламалардың  дескрипторларын жасау. Нәтижесінде  жоғары көрсетілген  пункттерді дамыта отырып,  орталық – азиялық жоғары білім беру кеңістігінің базасын, Орталық – азиялық біліктілік аясын жасау және кредиттер  жүйесін қолдану.

Грантөтінуші— Гронинген университеті (Голландия);

Үйлестірушісі — Пизан университеті  Пиза қ. (Италия)

Еуроодақтан серіктестер — Гент университеті (Бельгия); Деусто университеті (Испания); Линчёпинг университеті (Швеция); Люблян университеті (Словения); Милан университеті (Италия);  Упсала университеті (Швеция).

Қазақстаннан  серіктестер  — Қазақстан Республикасы Білім және ғылым Министрлігі; Е. А.Бөкетов атындағы Қарағанды мемлекеттік университеті; Халықаралық ақпараттық технология университеті; Т.Рысқұлов атындағы Қазақ экономикалық университеті ;  Қазақ бас сәулет-құрылыс академиясы / Халықаралық білім беру корпорациясы; Қорқыт-ата атындағы Қызылорда мемлекеттік университеті.

Қырғызстаннан серіктестер — Қырғыз Республикасы Білім және ғылым Министрлігі;  “Education Network” білім мекемесінің ассоциациясы; Бішкек қаржы-экономикалық академиясы; И. Арабаев атындағы Қырғыз мемлекеттік университеті; Қырғызстан халықаралық университеті; K. Тыныстанов атындағы Ыстықкөл мемлекеттік университеті; Жалабат мемлекеттік университеті; «Mанас» Қырғыз-Түрік университеті; K.И. Скрябин атындағы Қырғыз аграрлық ұлттық университеті; Қырғыз ұлттық университеті; Нарын мемлекеттік университеті; Талас мемлекеттік университеті.

Тәжікстаннан серіктестер — Тәжікстан Республикасы Білім Министрлігі; Авицен атындағы Тәжік медициналық мемлекеттік университеті; Абуабдулло Рудаки атындағы Куляб мемлекеттік университеті; Шириншо Шотемур  атындағы Тәжік аграрлық университеті ; Тәжік мемлекеттік коммерция университеті; М. Осими атындағы Тәжік техникалық университеті ; М.В. Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінің Душанбе Филиалы

Түрікменстаннан  серіктестер — Түрікменстан білім Министрлігі; Түрікмен мемлекеттік мәдениет институты; Түрікмен  экономика және менеджмент институты; Түрікменстан ұлттық білім беру  институты.

Өзбекстаннан  серіктестер — Өзбекстан Республикасы жоғары және орта арнайы білім Министрлігі; Андижан мемлекеттік университеті; Қарақалпақ мемлекеттік университеті; Наманган мемлекеттік университеті; Самарқант шет тілдер мемлекеттік институты; Taшкент мемлекеттік педагогикалық университеті; Taшкент тоқымалық және жеңіл өнеркәсіп институты; Термез мемлекеттік университеті; Наманган инженерлік-технологиялық институты.

Қазақстан Республикасының TEMPUS- TuCAHEA жобасының серіктесі ретінде Қарағанды мемлекеттік университеті болып табылады. Заң факультетінің оқытушылары  «Құқық» бағыты пәндік тобында жұмыс жасайды.

«Құқық» бағыты жобасында қатысушылар: Карлигаш Умарова (Өзбекстан); Кудратов Некруз (Тәжікстан); Эдилбек Молдоев (Қырғызстан); Сайкал Иманалиевна (Қырғызстан); Акунджан Абдрашев(Қырғызстан); Тим Биртвистле (Ұлыбритания); Игрид Вандремейр (Нидерландия) және басқалар.

«Құқық» пәндік бағыты бойынша жобаны жүзеге асыру аясында келесідей нәтижелер алынды:

— «Құқық» пәндік бағыты бойынша пилоттық Тюнинг тобы құрылды;

— Тюнинг жобасы бойынша білімдерді тарату ақпараттық орталық құрылды;

— құқық пәндік бағыты бойынша өзекті деп танылған жалпы және арнайы құзіреттерді анықтау мақсатында түлектерден, оқытушылардан, студенттерден және қызметкерлерден интернет-сауалнама өткізілді;

— пилоттық топтың жұмысы барысында сауалнамалардың нәтижесі талданып, заңгер мамандарды дайындау аясындағы кейбір өзекті құзіреттіліктер анықталды және көрсетілді;

— Болон үдерісінің талабын ескере Бакалавр-Магистр-Доктор деңгейлері бойынша пәндік құзіреттілік дайындалды;

— Орталық Азия елдерінде заңтану бойынша кадрларды дайындаудың жалпы сипаттары мен айырмашылықтары, даму деңгейлері талданды;

— Дублин дескрипторлар терминологиясы аясында құқық бағыты бойынша  бакалавр-магистр-докторлар дайындау дескрипторы жасалынды;

— Орталық Азия елдеріндегі «Құқық» пәндік бағытының жалпы сипаттамасы мен ерекшеліктері зерттелді;

— үш деңгейлі білім берудің типтік дәрежесі қаралды;

— Орталық Азия елдеріндегі үш деңгейлі білім берудегі түлектердің типтік еңбекпен қамтылуы жазылды;

— Орталық Азия елдерінде оқытушылық, білімді бағалау мен білім берудегі жалпы көзарастар қалыптастырылды;

— Орталық Азия елдерінде білім берудің ең ортақ әдістері анықталды;

— құзіреттіліктерді жүзеге асыру барысында білім беру мен оқыту әдістері, олардың өзектілігін ескере пәндік құзіреттілікті қалыптастыру жүзеге асты;

— білім алушылардың пәндік құзіреттіліктерін бағалау әдістерінің нәтижелері қарастырылды;

— Тюнинг жобасының мақсаты мен міндетін жүзеге асыру бойынша макет құрал дайындалды.

 «Жоғары білімнің Орталық  Азиялық кеңістігін құру: құрылым тюнингі және сапа мәдениетін қалыптастыру» TEMPUS- TuCAHEA жобасына қатысу  Еуропалық білім беру ұстанымдарына сәйкес Орталық Азия аймақтарында заңтану мамандарының жоғары және жоғары білім беруден кейінгі интеграциялау үдерісінде, Е.А. Бөкетов атындағы Қарағанды мемлекеттік университетінің заңгерлерін дайындау үдерісінде TEMPUS — TuCAHEA  жобасының зерттеу нәтижелерін пайдалануда үлесін  қосады.

Кафедрада жасалатын ғылыми бағыттар
Кафедрада жүргізілетін тәрбиелік жұмыс
Top